U koncipiranju udžbenika za likovnu kulturu podjednak značaj stavljen je na teorijski deo kao i na praktično rešavanje likovnih zadataka. Teorijski deo je potkrepljen reprodukcijama vrhunskih umetničkih dela koja odgovaraju temama i sadržaju udžbenika. Praktični deo, s likovnim zadacima, osmišljen je u funkciji podsticanja kreativnog likovnog izraza, bez davanja očiglednih primera koji vode šablonskim rešenjima. U okviru svake lekcije prezentovano gradivo prate stvaralački zadaci s predloženim materijalima, tehnikama i priborom za rad. Njihovu izradu potpomažu i olakšavaju podsticajne fotografije, koje se nalaze u odeljku naslovljenom Likovni podsticaji. Odabrani likovni zadaci su provereni u praksi kao oni koji vode do najboljih rezultata, tj. do razvoja kreativnog mišljenja. Dečji radovi prikazani u udžbeniku prikupljani su tokom višegodišnjeg rada u nastavi likovne kulture. Likovni kviz na kraju svakog Poglavlja omogućava učiteljima/učiteljicama uvid u to koliko je svaki učenik usvojio teorijsko znanje. S druge strane, i učenici će moći da izvrše samoevaluaciju kroz odeljak Oceni svoje likovne radove, koji se nalazi na kraju udžbenika.