Za stalan napredak celokupnog obrazovnog sistema, nastava ima krucijalan značaj. Monografija prof. dr Saše Stepanovića predstavlja vanvremenski podsetnik da je nastavna praksa od suštinske i sveobuhvatne važnosti za školski sistem. Ova knjiga je upravo zbog toga neophodna i značajna za svakog nastavnika, profesora, edukatora, kao i za one koji to tek treba da postanu. Monografija je napisana sa idejom da ispita različite aspekte nastavnog rada kako bi svaki čitalac razumeo šta predstavlja kvalitetno organizovana nastava. Autor, svestan činjenice da postoje ogromne dileme i nejasnoće na polju nastave u elektronskom vremenu i brzomenjajućem svetu, pokušao je da odgovori na neke od njih, nudeći različite mogućnosti učiteljima, profesorima, ali i učenicima i studentima u izboru metoda, oblika, nastavne tehnologije i savremenih nastavnih strategija i sistema nastave. Dr Stepanović u knjizi naglašava da smo do skoro za učenje osposobljavali samo nastavnike, jer su oni u školi prenosili učenicima gotova znanja. U današnjoj školi smo dužni da osposobimo nastavnike i učitelje kako da pouče svakog vaspitanika da uči ,,učenje”, kako da se samovaspitava i samoobrazuje, odnosno permanentno uči. Ova monografija, napisana jasnim stilom, stimuliše refleksiju i samopreispitivanje. Bavi se važnim temama i daje jasne okvire kojima se obezbeđuje bezbedno, produktivno i efikasno nastavno okruženje.