Priručnik Igrajmo se srpskog namenjen je deci osnovnoškolskog uzrasta iz Ruske Federacije koja borave u Srbiji i žele da nauče srpski jezik. Autorka je uspešno spojila svoje bogato pedagoško iskustvo s kreativnim pristupom u osmišljavanju jedinstvenog nastavnog materijala, koji predstavlja značajan resurs za dalji razvoj metodike nastave stranih jezika.
Priručnik sadrži 20 nastavnih jedinica, kratak pregled gramatike na srpskom i ruskom jeziku, uz prigodne tabele. Svaka nastavna jedinica sadrži: tekst i vežbanje; dijaloge, pregled gramatike i vežbanja; ilustracije u boji, mini-strip; ukrštene reči; mali srpsko-ruski rečnik novih reči; interaktivne jezičke igre i pesme za decu. Gramatičke kategorije nisu objašnjene na klasičan način, već su obrađene kroz pesme, što ne samo da olakšava proces učenja već stvara i pozitivno okruženje za razumevanje i usvajanje jezičkih elemenata.
Kroz upotrebu pesama, složen gramatički sistem srpskog jezika dobija novu dimenziju – gramatika postaje integralni deo kreativnog i interaktivnog nastavnog iskustva. Osim toga, uvodeći priču o Ivanu, učeniku osnovne škole koji je došao iz Ruske Federacije u Srbiju, autorka pojačava angažovanost čitaoca prikazujući realne životne situacije. Verujem da će deca iz Rusije s oduševljenjem čitati o Ivanovim avanturama i sklapanju prijateljstva u Srbiji, kao i da će kroz njegovu priču upoznati naše narodne običaje i tradiciju. Priručnik je napisan jasnim i razumljivim jezikom.
Ilustracije u boji i dobro osmišljeni grafički prikazi doprinose boljem razumevanju i pamćenju materijala. Kroz živopisne ilustracije, poučne priče, pesme i ukrštene reči autorka je uspela da stvori dinamičan i interaktivan materijal, koji podstiče čitaoca na aktivno učešće. Ilustracije su posebno značajne jer vizualno podržavaju razumevanje jezičkih elemenata i olakšavaju proces učenja.
Delo Igrajmo se srpskog predstavlja svojevrsno putovanje kroz jezičke izazove. Verujem da će autorka dr Karina Avagjan i u budućnosti nastaviti da neguje ljubav prema srpskom jeziku kod svojih učenika pružajući im inspirativno i jedinstveno iskustvo u učenju novog jezika.RecenzentDr Nikoleta Gutvajn, viši naučni saradnik Institut za pedagoška istraživanja u Beogradu.