Srpski kao strani jezik nastao je iz želje da pomognemo učenicima u učenju srpskoga jezika, kao i nastavnicima u radu sa učenicima koji uče naš jezik kao strani. Vežbanja su osmišljena tako da prate mogućnosti učenika u savladavanju gradiva, ali i sve ono što je važno da učenici usvoje u poznavanju srpskog jezika u svojim prvim godinama učenja.
Lekcije i vežbanja zasnivaju se na funkcionalnom usvajanju i poznavanju srpskog jezika, što doprinosi bržoj, lakšoj i kvalitetnijoj primeni jezika, kao i jačanju komunikacione kompetencije, ali i ostalih međupredmetnih kompetencija. Polazi se od životnih situacija u kojima se učenici svakodnevno nalaze, a zatim se usmeravaju na usvajanje važnih osobina jezika.
Prvi deo osmišljen je kao početni i osnovni nivo učenja srpskog jezika. Kroz svaku lekciju, učenike vodi njihov vršnjak Nikola.
Rečenice su kratke i treba da pomognu učenicima da usvoje osnovna znanja iz jezika koja, koja su im potrebna u svakodnevnoj komunikaciji. U ovom delu učenicima se pomaže u savladavanju veština SLUŠANJE, GOVOR, ČITANJE i PISANJE.
Drugi deo čine lekcije koje se nalaze i u prvom delu, ali proširene i namenjene učenicima koji duže vreme koriste srpski jezik i dostigli su nivo poznavanja jezika dovoljan da sada obogate svoja znanja, ili brže i lakše savladavaju gradivo.
Drugi deo sastoji se iz oblasti VEŠTINA ČITANJA I RAZUMEVANJE PROČITANOG, PISANO IZRAŽAVANJE, JEZIK I JEZIČKA KULTURA (GRAMATIKA) i KNJIŽEVNOST.