Udžbenik je radnog karaktera i koncipiran tako da ne predstavlja samo podršku učeniku u procesu učenja već mu apsolutno omogućava samostalan rad s udžbenikom.
Radna sveska je dvostrana i sadrži zadatke koji prate i Čitanku i Gramatiku.
Sadržaj i redosled tekstova u Radnoj svesci uz Čitanku organizovan je hronološki i prati operativni plan koji su zajedno osmislili i strukturirali autori udžbeničkog kompleta. Pojedini obavezni tekstovi u Radnoj svesci grupisani su prema tematskim ili strukturnim sličnostima, što učiteljima olakšava primenu komparativnog postupka u interpretaciji tekstova. Zadaci služe za mini-sistematizaciju. Učenik se motiviše da prepoznaje tematske sličnosti i uspostavlja asocijativne veze između strukturnih ili stilskih komponenti tih tekstova, da upoređuje, zaključuje i argumentuje, oslanjajući se na sopstveno životno i čitalačko iskustvo.
Radna sveska uz gramatiku prati koncepciju udžbenika. Zadaci i pitanja osmišljeni su tako da učenici provežbaju naučeno gradivo i primene znanje na zanimljiv i kreativan način. Jezik kojim je Radna sveska pisana u potpunosti odgovara uzrastu učenika, a svojim konceptom, kao i vizuelnim aspektima, ova se Radna sveska značajno razlikuje od sličnih udžbenika koji postoje na tržištu. Ona objedinjuje sve elemente savremenog i moderno dizajniranog udžbenika koji odgovara horizontu očekivanja današnjih generacija. U fokusu autorke sve vreme je učenik i ishodi koji se postupno ostvaraju.